چهارشنبه, جولای 24, 2024
تبلیغات در وان و استانبول
تبلیغات شما اینجا +601159900878
خانهترکیهکمک ترکیه به ایران در زمینه سقوط بالگرد رئیس جمهور

کمک ترکیه به ایران در زمینه سقوط بالگرد رئیس جمهور

ماجرای درخواست ایران از ترکیه و آمریکا در زمینه سقوط بالگرد رئیس جمهور و پهپاد ترکیه ای

شوربختانه روز گذشته بالگرد حامل رئیس جمهور کشورمان در حوالی تبریز سقوط کرد و جستجو برای یافتن محل سقوط و سرنشینان آن شروع شد. بدی آب و هوا، که و مشکلات مسیر کار را سخت می کرد. گفته شده ایران از ترکیه و آمریکا درخواست کمک کرد که در نهایت آمریما با وجود تمایل به جستجوی بالگرد رئیس جمهور، از لحاظ لجیستیکی کمک ممکن نشد، اما ترکیه یک پهپاد ردیابی را برای کمک به ایران فرستاد که فیلم آنرا مشاهده می‌فرمایید.

این پهپاد ترکیه ای پس از یافتن محل دقیق سقوط بالگرد به کشورش بازگشت و در راه بازگشت در بالای دریاچه وان ترکیه پرچم ماه و ستاره ترکیه را بر فراز دریاچه وان کشید.

چند پرسش مهم درباره سقوط بالگرد

و اما درباذه سقوط بالگرد رئیس جمهور چند پرسش مهم وجود دارد که درباره آن گفتگو میکنیم.

برلی شروع گفتگو لطفا در ابتدا کلیپ پایین را ببینید:

پرسش نخست اینست که از آنحا که شرایط جوی آن منطقه اصلا مناسب نبود و این کار را مخصوصا برای پرواز و حرکت بالگرد دشوار می کند، آیا نهاد ریاست جمهوری درخواست پیش بینی وضعیت جوی و آب و هوای محلی مسیر سفر را داده بود؟

پهپاد ایرانی و پهپاد ترکیه ای

پرسش دوم درباره درخواست کمک از کشور دوست ، همسایه و برادر ترکیه است که به نفسه واقعا خوب لست، اما پرسش اینست که آیا واقعا لازم بود؟

و در رسش دیگر اینکه آیا واقعا ایران از نظر فناوری پهپادهای ردیابی به کمک نیاز داشت؟ چون به هر حال یک پهپاد ردیابی که می‌تواند کاربرد جاسوسی نیز داشته باشد وارد سرزمین ایران شده است.

گفته میشود که پهپاد ترکیه ای مجهز به فناوری دید در شب رود، اما در هر صورت بدلیل تراکم بالای پوشش گیاهی در منطقه از ایران کار شناسایی به مشکل برخورده بود.

به روز شده:

پهپاد ترکیه ای خوب عمل نکرد

اما در بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح آمده که:

ستاد کل نیروهای مسلح پس از اعلام همکاری کشورهای دوست، با پیشنهاد نزدیک‌ترین کشور یعنی ترکیه موافقت کرد؛ اما با وجود اینکه ترکیه پهپاد مجهز به دوربین‌های دید در شب و حرارتی را به منطقه اعزام کرد، این پهپاد به دلیل نداشتن تجهیزات «تشخیص و کنترل نقاط زیر ابر» موفق به اعلام دقیق محل سقوط بالگرد نشد و در نهایت به کشور ترکیه بازگشت.

نهایتاً در ساعات اولیه صبح روز دوشنبه نقطه دقیق حادثه سقوط بالگرد توسط نیروهای امدادگر زمینی و پهپادهای ایرانی نیروهای مسلح که از مأموریت در شمال اقیانوس هند فراخوانده شده بودند، کشف شد.

پهپادهای مجهز به «رادار سار» قادر به تشخیص و کنترل نقاطِ زیر ابرهای فشرده هستند.

همچنین مرکز ارتباطات ستاد کل نیروهای مسلح با ارسال پیام‌هایی از تلاش‌ و همکاری‌ و همدردی همه کشورها از جمله روسیه و چین و به ویژه کشور دوست ترکیه تشکر و قدردانی کرد

عزای عمومی در ترکیه

بماسبت سقوط بالگرد رئیس جمهور کشورمان در ترکیه یک روز عزای عمومی اعلام شد.

سایت اخبار ترکیه

www.TR90.ir

مقالات ذات صلة

پاسخ بگذارید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

- Advertisment -
تبلیغات تور وان

الأكثر شهرة

احدث التعليقات