دوشنبه, آوریل 29, 2024
تبلیغات در وان و استانبول
تبلیغات شما اینجا +601159900878
خانهترکیهاخبار ترکیه - از جشن نوروز در ترکیه تا صادق بوقی در...

اخبار ترکیه – از جشن نوروز در ترکیه تا صادق بوقی در وان

اخبار ترکیه – از شادباش نوروز توسط رییس جمهور ترکیه تا کنسرت صادق بوقی در وان ترکیه و هشدار سفر به وان

اخبار ترکیه از تغییرات سیاسی تا تغییرات اقتصادی ترکیه اهمیت زیادی برای ایرانیان دارد. ایرانیان زیادی چه بصورت دائمی و اقامت در ترکیه و چه بصورت موقت در قالب سفر توریستی به ترکیه با این کشور ارتباط دارند و از این رو خبر های ترکیه به عنوان کشور همسایه ایران ارزش خبری بالایی در داخل ایران هم دارد.

زلرله شدید در ترکیه

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ درجه در مقیاس ریشتر استان توکات در ترکیه را لرزاند. این زلزله باعث ترس مردم شده و باعث آمدن آنان به خیابان شد.در منطقه سولو سارای استان توکات در شمال ترکیه زلزله ۵.۶ ریشتری رخ داده است که خانه‌های روستایی در این زلزله آسیب دیده اند. ️هنوز از تلفات احتمالی این زمین لرزه که عصر امروز رخ داده، خبری اعلام نشده است. پس لرزه‌ها نیز همچنان ادامه دارد

هشدار برای سفر به وان ترکیه

وان ترکیه نزدیک ترین شهر ترکیه به ایران است و به این دلیل در انتخاب اول ایرانیان برای سفر خارجی و گردش و تفربح‌ و خرید ذولزم برند ترکیه ای از لوازم خانگی تا کیف و کفش و شلوار ترک می باشد. اما یک نکته مهم برای سفر به وان ترکیه اینکه این روزها فصل انتخابات شهرداری ها در ترکیه می باشد و از این رو سفر به مناطق مرزی ترکیه با هشدار همراه است. به این خاطر و به قول یک تور لیدر از شهر ارومیه بهتر است که کمی پس از پایان انتخابات در ترکیه به شهر وان سفر کنید.

کنسرت صادق بوقی در وان ترکیه

صادق بوقی هنرمند رشتی که با رقص و آواز خود از گیلان تا سراسر ایران را به رقص و شادی و پایکوبی انداخت یک کنسرت در وان ترکیه برگزار کرد که کلیپ آنرا در کانال یوتیوب ایرانیان خارج از مچکشور و در پایین همین متن تچمشاهده می‌فرمایید.

شادباش نوروز توسط رئیس جمهور ترکیه

آرجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه جشن سال نو ایرانی را به زبان فارسی شادباش گفت.

نکته جالب اینکه چنانچه دقت کنید نام های ایرانی زیادی همچون نوروز و رستم در ترکیه مشاهده خواهید کرد.

سایت وان ترکیه

www.TR90.ir

مقالات ذات صلة

پاسخ بگذارید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

- Advertisment -
تبلیغات تور وان

الأكثر شهرة

احدث التعليقات