پنج‌شنبه, آوریل 25, 2024
تبلیغات در وان و استانبول
تبلیغات شما اینجا +601159900878
خانهترکیهعوارض خروج از کشور برای سفر به وان ترکیه

عوارض خروج از کشور برای سفر به وان ترکیه

راهنمای پرداخت مالیات خروج از کشور و معافیت پرداخت مالیات برای گردشگران ایرانی عازم سفر به شهر وان یا سایر شهرهای ترکیه

اخبار وان ترکیه – عوارض خروج از کشور مالیاتی است که همه افرادی که به هر دلیل قصد خروج از کشور برای مسافرت تفریحی یا هر هدف دیگری را دارند باید به دولت ایران پرداخت کنند. البته برخی تخفیف ها وجود دارد که در این مقاله درباره آن گفتگو خواهیم کرد. اما عوارض خروج از کشور صرف چه کارهایی می شود؟

این عوارض برای بازسازی روستاهای دورافتاده مرزی و همچنین بخش کوچکی از آن به سازمان گردشگری داده می شود.

چه کسانی باید عوارض خروج از کشور را پرداخت کنند

همه مسافران حتی خانواده ای که نوزاد یکروزه همراه دارد باید عوارض خروج از کشور را بپردازند. تفاوتی ندارد که با خودرو شخصی قصد سفر به ترکیه را دارید یا قطار و یا اتوبوس و هواپیما. همه باید عوارض خروج از کشور را بپردازند. مگر برخی از افراد که شامل تخفیف یا معافیت از پرداخت عوارض خروج از کشور هستند. پول عوارض خروج از کشور به نسبت تعداد سفر اول، دوم و سوم خارج از کشور افزایشی می باشد.

تعرفه عوارض خروج از کشور(Departure Tax) در سال 1403

چنانچه برای بار اول است که قصد سفر حتی به نزدیک ترین شهر همسایه مثل وان ترکیه را دارید باید بصورت ذیل عوارض خروج از کشور از مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی را پرداخت نمایید:

  • مسافرین عادی: بار اول 520 هزار تومان ، مسافرت دوم 780 هزار تومان و مسافرت سومه یک میلیون و چهل هزار تومان
  • زائرین حج تمتع و عمره: هر تعداد سفر 172 هزار تومان
  • زائرین عتبات و عالیات: برای هر تعداد میفرت 45000 تومان و ,15 هزار تومان
  • ورزشکاران تیم ملی با مجوز وزارت ورزش: برای هر بار #سفر ورزشی 264 هزار تومان
  • مرزنسینان: سفر نخست 75 هزار تومان ، دومین سفر 600 هزار تومان و سفر سوم 800 هزار تومان

لطفا توجه نمایید این تعداد شمارش سفر شامل کلیه سفرهای شما از ابتدا تا انتها نبوده و فقط شمارش اول آن در هر سال محاسبه می شود. به بیان دیگر چنانچه شما در سال گذشته سه بار خروج از کشور را داشته اید، در سال جدید شمارش سفر شما از یک شروع می شود که البته عوارض خروج از کشور هر سال افزایش می یابد!

عوارض خروج از کشور در سال پیش به شرح ذیل بود:

عوارض خروج از کشور برای بار اول: 400 هزار تومان

عوارض خروج از کشور برای بار دوم: 600 هزار تومان

عوارض خروج از کشور برای بار سوم و بیشتر: 800 هزار تومان

برای سفر عمره و تمتع عوارض خروج از کشور برای بار اول، دوم و سوم به ترتیب : 132 ، 198 و 264 هزار تومان می باشد

راهنمای پرداخت عوارض خروج از کشور

راهنمای پرداخت مالیات خروج از کشور و معافیت پرداخت مالیات برای گردشگران ایرانی عازم سفر به شهر وان یا سایر شهرهای ترکیه
راهنمای پرداخت مالیات خروج از کشور و معافیت پرداخت مالیات برای گردشگران ایرانی عازم سفر به شهر وان یا سایر شهرهای ترکیه

درست است که عوارض خروج از کشور را می توانید لب مرزهای ایران پرداخت کنید، اما پیشنهاد می شود که پیش از شروع سفر اقدام به پرداخت عوارض خروج از کشور کرده تا در شلوغی و در صف پرداخت عوارض و استرس ناشی از عدم پرداخت قرار نگیرید. انواع سامانه ها و اپلیکیشن هایی مالی برای پرداخت عوارض خروج از کشور وجود دارند که برخی از آنها عبارتند از اپ بله برای بانک ملی ایران و یا هر یک از شعب بانک ملی سراسر کشور – سایت evat.ir – سامانه سداد – دستگاه های ATM در فرودگاه – اپ های ایوا ، قبضیتو و …

نکته مهم در پرداخت عوارض خروج از کشور اینکه حتما باید حداکثر نیم ساعت پیش از سفر عوارض خروج از کشور را پرداخت نمایید تا در سامانه ثبت شود. برای استعلام و اطمینان از پرداخت عوارض خروج از کشور و پیگیری پرداخت کافی است به سامانه سداد مراجعه فرمایید.

و چنانچه به هر دلیلی و در لحظه آخر از سفر پشیمان شدید و یا سفر شما کنسل شد نگران نباشید و دو راهکار وجود دارد. راهکار اول اینست که تا پایان سال می توانید این عوارض خروج از کشور را برای سفر بعدی استفاده نمایید و یا به هر دلیلی بطور کلی از مسافرت خارج کشور پشیمان شدید می توانید با فیش پرداختی به سایت evat.ir مراجعه کرده و هزینه پرداختی را دریافت نمایید.

تخفیف عوارض خروج از کشور

قهرمانان تیم ملی – مرزنشینان ایرانی – اشخاص دارای گذرنامه سیاسی – زائرین عتبات و حجاج مشمول تخفیف ویژه پرداخت عوارض خروج از کشور می شوند.

ورزشکاران و قهرمانان تیم های ملی ایران مبلغ ثابتی را برای هربار خروج از کشور به عنوان عوارض پرداخت می نمایند.

افراد مشمول معافیت از پرداخت عوارض خروج از کشور

جانبازان و بیماران – خدمه سفر – دانشجویان خارج از کشور – دانشجویان سربار – ایرانیان شاغل در ترکیه و خارج کشور – شخصیت های سیاسی و مرزنشینان ایرانی از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف می باشند.

اگر در جنگ جانبار شده باشید و یا بیماری داشته باشید که به تشخیص و مجوز شورای پزشکی برای درمان بیماری باید به خارج از کشور اعزام شوید نیازی به پرداخت عوارض خروج از کشور ندارید.

همچنین خدمه سفر مانند راننده اتوبوس، شاگرد تا خلبان و مهمانداران و خدمه کشتی و قطار که هربار باید چندین بار به خارج از کشور بروند نیز از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند.

همچنین ایرانیانی که در خارج از کشور مشغول به کار هستند و مدارک رسمی و کافی دال بر اشتغال در هر یک از شهرهای ترکیه یا کشورهای دیگر را دارند بدون پرداخت عوارض خروج از کشور می توانند به دفعات بدون پرداخت عوارض خروج از کشور به محل کار خود بروند.

سوال درباره عوارض خروج از کشور

پس از خواندن راهنمای پرداخت عوارض خروج از کشور، چنانچه هنوز پرسشی داشتید کافی است از فرم پایین همین صفحه ارسال بفرمایید.

راهنمای سفر به وان

www.TR90.ir

مقالات ذات صلة

پاسخ بگذارید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

- Advertisment -
تبلیغات تور وان

الأكثر شهرة

احدث التعليقات